ویرایش سوم “حریم ریحانه” با عنوان “جواهرانه” در کرج رونمایی می‌شود.

“حریم ریحانه” که نخستین و تنها دایره المعارف پوشش و عفاف در کشور است، ویرایش سوم خود را با عنوان “جواهرانه” ۲۱ تیرماه همزمان با روز ملی عفاف و حجاب روانه بازار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس”جواهرانه” به‌شکل یک مجموعه نمایشگاهی ارائه شده است و پشتوانه تجربه برگزاری بیش از 2500 نمایشگاه و فروش بیش از 170 هزار نسخه از مجموعه کتاب و کتابچه حریم ریحانه 1 و 2 را با خود به همراه دارد.

این اثر حاصل 4 سال پژوهش و تحقیق است که به کوشش تیم پژوهشی مؤسسه فرهنگی هنری کاربردی خیبر، گردآوری شده و از سوی اساتید و صاحبنظران حوزه عفاف و حجاب مورد بازبینی قرارگرفته است.

این مجموعه نمایشگاهی که به‌صورت تخصصی و با نگاهی جامع و از منظر جایگاه و کرامت زن به موضوع عفاف و حجاب پرداخته و به شکلی کاملا خلاقانه، به روز و علمی ارائه شده است از سه بخش کلی شامل “سیر تحول و تطور تاریخی پوشش و عفاف در جهان و ایران”، “حجاب و عفاف در ادیان”، “پوشش و عفاف در علوم و اندیشه‌ها” تشکیل شده است.

تاریخ پوشش و عفاف، تاریخ برهنگی، پوشش و عفاف در ایران از آغاز تا امروز، حیازدایی استراتژیک، نتایج هرج و مرج جنسی، حجاب و عفاف در ادیان زرتشت، یهود، مسیح و اسلام، بررسی و پاسخ به سوالات و شبهات، موضوع جدید بازگشت به عفاف در جهان، جنگ جهانی علیه حجاب، مدیریت علمی یک غریزه، پوشش و عفاف در اندیشه مشاهیر و در اشعار عناوینی هستند که در این مجموعه به آن پرداخته شده است.

گفتنی است برخی از مطالب این مجموعه، برای اولین بار در کشور است که توسط موسسه خیبر مورد پژوهش قرار گرفته و بصورت کاربردی ارائه شده است. مطالبی چون بررسی تاریخ برهنگی و تاریخ پوشیدگی، روند ضابطه‌مند شدن پوشش اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران، مقایسه جایگاه و کرامت زنان در دوران پهلوی دوم و پس از انقلاب اسلامی، بررسی عفاف و حجاب از نظر علوم روانشناسی، فیزیولوژی و جامعه شناسی، بررسی مقایسه‌ای نتایج بی و بند و باری جنسی در غرب، کشورهای نیمه آزاد( ترکیه، مالزی و…) و ایران ، ارائه مبحث جنگ جهانی بر سر قدرتی به نام حجاب، ارائه کاربردی و مستند چگونگی حیازدایی استراتژیک صهیونیسم جهانی و غیره، از جمله موضوعات قابل توجهی است که مستند و با نگاهی خلاقانه پژوهش و ارائه شده است.

مختصر و کم حجم بودن مطالب نسبت به نسخه‌های قبلی مجموعه حریم ریحانه، از زاویه دید مخاطب به موضوع نگاه کردن، دسته بندی دقیق، کاربردی و قابل فهم، ارائه محتوا براساس نیاز روز جامعه و با توجه به شبهات و چالش‌های موجود، استفاده از قالب اینفوگرافی در طراحی و ارائه مطالب در پوستر به جهت انتقال بهتر و کاربردی مطلب، استنادات قوی و استفاده از منابع اصلی و البته جذاب برای مخاطب امروزی، پژوهش‌های کاملا بدیع و غالبا از منابع خارجی و روزآمد و غیره از جمله ویژگی‌های کم نظیر و متمایز این اثرارزشمند محسوب می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها