آیا «زن» حیوانی است با گیسوان بلند؟!

کتاب «در مسائل زنان ما طلبکاریم» را نعیمه اسلاملو و محمدحسن زمان وزیری نوشته اند. این کتاب بنا دارد با ذکر نظرات غربی ها درباره زن و نگاهشان به مسائل زنان، دیدگاه اسلام و انقلاب اسلامی در این زمینه را نیز آورده و نتیجه گیری را به مخاطبان واگذار کند.

کتاب «در مسائل زنان ما طلبکاریم»

«در مسائل زنان ما طلبکاریم» را انتشارات تلاوت آرامش که ناشر نخصصی حوزه زن، خانواده و سبک زندگی است در شمارگان 2500 نسخه و با قیمت 7500تومان منتشر کرده است.

کتاب «در مسائل زنان ما طلبکاریم»

طرح جلد این کتاب را مجید زارع که از طراحان به نام است به زیبایی طراحی کرده است.

در مقدمه این کتاب می خوانیم:

و زن…
تاریخ به خوبی گواه ظلم هایی است که در ادوار مختلف و به گونه های متفاوت بر این جنس لطیف وارد شده است.
ظلم هایی که گاهی از روی جهالت؛ گاه از روی بدویت و بربریت؛ و گاه به دنبال تفکری که اساساش، تنها لذت و دیگر ارزش های مادی است، پدید آمده اند!
چنین ظلمی در دو سه قرن اخیر با لفاف تعارف آمیز جدیدی پا به عرصهی ظهور گذاشته است.

کتاب «در مسائل زنان ما طلبکاریم»

ظلمی که زیر نقاب خوش رنگ اش با عناوینی چون طرفداری از حقوق زن، فمنیسم، آزادی و تساوی؛ ظالمانه ترین حقایق را در سرنوشت یک زن برجای می گذارد…

و “ما طلبکاریم” از تفکری که بدون در نظر گرفتن انسانیت زن، او را تنها در جسم اش خلاصه کرده و برای بهره جویی و سود جویی هرچه بیشتر؛ او را وارد عرصدی رقابت های سنگین و بی حد و مرز بر سر زیبایی های جسمی و جنسی اش می کند و بدیهی ترین حقوق اش را که هماهنگ با فطرت و خلقت ویژه و ارزشمند زن و مایه ی آرامش اوست از او سلب می کند

و در آوارگی زن میان فلسفهی بی اساس و بنیان غرب و دنیای مادی، تنها حقیقت فلسفه ی الهی است که می تواند روشنای راهی دقیق برای سعادت و خوشبختی یک زن باشد.

کتاب «در مسائل زنان ما طلبکاریم»

حقیقتی که خود، گاهی زیر نگاه های افراط گرایانه و منحط، پنهان مانده و شاید کمتر به آن پرداخته شده است.
و اکنون وقت آن رسیده است که جایگاه واقعی زن را بازیابی، معرفی و مطالبه کنیم زیرا این ما هستیم که با اندیشه های ناب الهی از اندیشه ی تحقیر کننده ی غرب در مورد زن طلبکاریم!
مجموعه ی پیش رو، حاصل پژوهشی دقیق است در باب مقایسه ی دو نگاه متفاوت به زن، جایگاه و کرامت او!
انتخاب با شما است!

***

در اولین بخش از کتاب، به نقل از آرتور شوپنهاور که فیلسوف آلمانی و یکی از بزرگترین فلاسفهٔ اروپا و فیلسوف پرنفوذ تاریخ در حوزه اخلاق، هنر، ادبیات معاصر و روانشناسی جدید است، جمله ای آمده با این مضمون که ««زن» حیوانی است با گیسوان بلند و افکار کوتاه». نویسندگان کتاب در مقابل این نظر شوپنهاور و دیگر متفکران غربی،‌دیدگاه اسلام و پیامبر اکرم (ص)‌ را آورده اند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها