برگزاری نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب “در مساله زنان ما طلبکاریم” در واحد اسلامشهر

همزمان با ایام الله دهه فجر صورت گرفت:

برگزاری نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب “در مساله زنان ما طلبکاریم” دردانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر

به گزارش اداره روابط عمومی واحد، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و به همت کانون فرهنگی و دانشجویی کتابراه  دانشگاه و  با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ، نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب “در مساله زنان ما طلبکاریم” با حضور خانم گیل آبادی مشاور فرماندار اسلامشهر در اموربانوان، و مدیران فرهنگی و دانشجویی حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد اسلامشهر، همچنین نویسندگان کتاب وجمعی از اساتید، دانشجویان و اعضای کتابخانه های عمومی در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.
در ابتدای این نشست راضیه سالاری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسلامشهر ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خوش آمد گویی به حاضران، یکی از مهمترین دستاوردهای این انقلاب را تبیین واقعی مقام زن و ارزش گذاری به مقام آن ذکر کرد و گفت: کتاب «در مساله زنان ما طلبکاریم» مصادیق واقعی این ارزش گذاری در اسلام و انقلاب در تقابل با نظرات اندیشمندان غربی در این خصوص را نشان داده است.
درادامه نعیمه اسلاملو نویسنده کتاب در معرفی این کتاب گفت: در آوارگی زن میان فلسفه ی بی اساس و بنیان غرب و دنیای مادی، تنها حقیقت، فلسفه ی الهی است که می تواند نقش مهمی در روشنای راهی دقیق برای سعادت و خوشبختی یک زن داشته باشد.
دراین کتاب ما بنا داریم با ذکر نظرات غربی ها درباره زن و نگاهشان به مسائل زنان، دیدگاه اسلام و انقلاب اسلامی در این زمینه را نیز آورده و نتیجه گیری را به مخاطبان واگذار کنیم.
وی یادآور شد: بیان دیدگاه های اندیشمندان غربی در کتاب “ما طلبکاریم” نشان دهنده تفکری است که بدون در نظر گرفتن انسانیت زن، او را تنها در جسم اش خلاصه کرده و برای بهره جویی و سود جویی هرچه بیشتر؛ او را وارد عرصه ی رقابت های سنگین و بی حد و مرز بر سر زیبایی های جسمی و جنسی اش می کند.

محمدحسن زمان وزیری نویسنده دیگر این کتاب نیز درخصوص مباحث مطرح شده در آن گفت: متاسفانه در مساله زنان درحال حاضرگرفتار الگوهای فیک از اسلام هستیم و همین امر توجه به الگوهای غربی که بدیهی ترین حقوق زن را که هماهنگ با فطرت و خلقت ویژه و ارزشمند او می باشد را پررنگ جلوه می دهد.
وی افزود: مطالعه این کتاب، ریحانه بودن زن در اسلام را همراه با ذکر مصادیق و منابع در مقایسه با جایگاه زن در اندیشه اندیشمندان غربی در بیانی کوتاه و مختصر به تصویر می کشد و خواننده را به تامل وا میدارد.
بررسی کتاب از زوایای مختلف محتوایی و ظاهری در پاسخ به بیانات نویسندگان کتاب توسط دکتر احسان قباد عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر که به عنوان منتقد در جلسه حضور داشت از دیگر بخش های این برنامه بود.
در پایان نیز شرکت کنندگان در نشست از منظر خوانندگان کتاب نظرات خود را مطرح و پاسخ نویسندگان را دریافت کردند.
گفتنی است،نعیمه اسلاملو پژوهشگر و مدرس حوزه زن،حجاب و خانواده نویسنده بیش از 18 عنوان کتاب در حوزه زن و خانواده می باشد و در سال 1389 به عنوان بانوی سرافراز جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است.

اداره روابط عمومی واحد اسلامشهر

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها