کتاب «یسنا» رونمایی شد.

کتاب «یسنا» به قلم زهرا کرباسی، جمعه 28 اردیبهشت در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

نویسنده کتاب در توضیح فرایند تالیف این کتاب تصریح کرد: «یسنا» روایت دختری است که هرچه می‌خواسته در اختیار داشته است؛ اما از بین این داشتن‌ها به تنهایی می‌رسد. این موضوع موجب می‌شود مسیر زندگی خود را تغییر دهد.

زهرا کرباسی تصریح کرد: این تغییر مسیر موجب می‌شود همه داشته‌های خود را از دست بدهد. به اعتقاد بنده، زندگی یسنا اقتباسی از زندگی شهید ادواردو است. ادواردو بعد از پاگذاشتن در مسیر اسلام همه چیز خود را از دست داد.

وی تاکید دارد که ما در پیرامون خود ادواردو‌های کوچک متعددی داریم و یسنا یکی از اینهاست. نمونه آدم‌های اطرافمان را می‌توانیم در داستان‌ها ببینیم و برعکس.

نیاز نسل جدید به ادبیات جدید

مدیر انتشارات تلاوت آرامش نیز در خصوص فعالیت این نشر گفت: به صورت تخصصی در حوزه کتب زنان به ویژه برای دختران جوان و نوجوان به دنبال تولید محتوا هستیم. نسل امروز ادبیات جدیدی می‌طلبد و این موضوع می‌طلبد که با زبان جدیدی صحبت کنیم.

محمدحسن زمان‌وزیری معتقد است محصول متناسب با جنگ شناختی کم است و وضعیت کتب نیز این را نشان می‌دهد. این هدفی کلی است که ما و افراد دیگر در نمایشگاه دنبال می‌کنیم تا محتوای متناسب تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو کتاب «یسنا» و «نفس» از مجموعه «رو به دریا» است، افزود: مجموعه «رو به دریا» از فضای انتزاعی به سمت فضای واقعی رفته و داستان‌هایی باورپذیر را مطرح می‌کند و اینکه اتفاقی که برای قهرمان داستان افتاده، برای هر فرد دیگری هم ممکن است بیفتد.

مدیر انتشارات تلاوت آرامش به تداوم چاپ کتاب‌های «رو به دریا» تا ۷ جلد اشاره و تاکید کرد: همچنین مجموعه «افسران افسون‌گر» مجموعه‌ای سه‌جلدی است که شخصیت‌های قهرمان نوجوانان را معرفی می‌کند.

این ناشر معتقد است یک دسته از مخاطبان کتاب‌ها باید مربیانی باشد که با نوجوانان سر و کار دارند. درخواست مربیان از نوجوانان برای تغییر باید هوشمندانه باشد؛ در غیر این صورت هر تغییری را پس می‌زنند.

زمان‌وزیری به همکاری با شبکه‌های توزیع برای نشر کتب اشاره کرد و گفت: در حلقه‌های کتاب نیز دریافت نظر مخاطبان کتاب مورد توجه است.

نوجوانان با سوژه‌های آزاد و ملموس همراه می‌شوند

همچنین دبیر مجموعه هفت‌جلدی «رو به دریا» در خصوص کتاب «یسنا» تصریح کرد: این کتاب و مجموعه «رو به دریا» با هدف طرح داستان‌های واقعی نوشته شده است.

بهزاد دانشگر تصریح کرد: لازم بود برای نوجوانان سوژه‌های آزاد معرفی شود. کتاب «نفس» اولین کارم از این مجموعه بود. در بین ناشران نیز به دلیل دغدغه‌مندی تلاوت آرامش این نشر را برای چاپ کتابم مناسب‌تر دیدم که در ادامه قرار شد یک مجموعه کتاب کار کنیم.

وی گفت: تجربه ما نشان می‌دهد دلیل خوب دیده شدن کتاب، طراحی جذاب و توزیع مناسب است. کتاب دوم با عنوان «یسنا» نیز به همین ترتیب بود و کتاب سوم نیز در دست طراحی و چاپ است.

این نویسنده اضافه کرد: داستان «یسنا» داستانی واقعی است؛ اما ما اسامی را تغییر دادیم. بیش از اسامی هدف ما جلب توجه مخاطب به سیر تحولات پیش‌آمده برای شخصیت اول داستان است.

دانشگر تاکید کرد: این فرم کتاب‌ها برای یک گروه مخاطب خاص نیست و همه اقشار می‌توانند از آن استفاده کنند. این کتاب را که می‌خوانیم، می‌بینیم برای دختران مذهبی و غیرمذهبی مناسب است و کمک می‌کند هر گروهی، گروهی دیگر را بهتر بشناسد و فهم خوبی از هم پیدا کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها